onsdag 28 september 2016

Sista pusselbiten

I perfekt vindstilla väder kom Lassas kran och lyfte upp kroppåsen i onsdags. Den kom upp i två delar och sammanfogades med en skarv som min pappa hade gjort dagen före. Detta var sista dagen för våra timmermän alltså. Nu åker de vidare till nästa projekt i Mäntyharju där en kyrka ska renoveras. De var så nöjda med pappas timring så även han får åka med dit och fortsätta sitt finska språkbad.
Alla var lika glada och nöjda över att kroppåsen kom på plats och att detta kapitel kunde avslutas. Det är roligt att kunna vara med och uppleva alla dessa olika arbetsskeden och se vad som händer när det svänger in någon större maskin på gården.  

Kranbilen på plats

Del ett 





Pappa klättrar

Del två 


Klart!

Det var värt att fira med tårta!

2 kommentarer:

  1. Vilket imponerande projekt! Jag hittade hit av en slump när jag googlade att flytta stockhus och blev överraskad när jag insåg att vi båda bor i Österbotten. Vi funderar på att flytta ett uthus på 13m så lite mindre än ert :) Stort lycka till och jag ser fram emot att få följa med på resan. Angående bostadsmässan så hade jag helt samma åsikt. Platt, vitt och livlöst. Tyvärr missade vi stockstugan men det ser ut att ha varit fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid trevligt att höra att det finns andra som sysslar med samma sak. Lycka till med ert projekt också :)

      Radera