söndag 18 juni 2017

Hallå!

Vi lever nog ännu. Efter förra inlägget tog bygget en paus då vårbruket kom emellan. Det känns som att det just tog slut men nu har vi kommit igång vid huset igen och det har blivit en del sena kvällar. Det betyder dock att det är bloggandet som får lida.
Nu har iallafall Jonas murat färdigt lecastenarna i grunden så det får vi kryssa av vår lista! Det betyder att vi snart inte behöver gå nere i grunden och krypa under väggarna, utan ha ett golv att gå på. Men innan golven så blir det ändå att prioritera uthuset som vi kommer att bygga i sommar. Några gruslass är redan på plats så nu känns det som att ta ett steg bakåt när vi måste gräva rör och vibrera grus igen. Det är bra att Jonas tycker om att gräva för jag tycker allt som måste göras under jord är tråkigt. Jag får ta ansvar över fönstren istället. Bra att ha olika intresseområden :) Uthuset kommer att spantras så det kommer inte att ta lika länge att få upp som huset.

Murat runt grunden

I mitten på de stora rummen har vi murat upp pelare som stöd åt golvet.

Annars så fortsätter jag på evighetsprojektet fönstren. Jag har oljat in fönstren till uthuset med rå linolja och terpentin så de får jag snart börja måla så vi har något att sätta in när det blir så dags.

Huset i kvällssolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar